Wednesday, April 13, 2011

~jejak rasul, tv3 menjejakkan kaki di bumi crimea, ukraine~


ASSALAMUALAIKUM...

Lama rasanya saya tak menulis di blog sendiri. Selalunya cut and paste entry dari blog orang. Final year ni adalah sangat busy. Busy nak selesaikan macam-macam benda. Untuk makluman sahabat-sahabat pembaca, saya suka membaca blog-blog sahabat. Andai ada entry yang terkesan di hati, saya akan paste ke blog saya sebagai tujuan untuk ingatan buat diri sendiri dan sahabat-sahabat yang membaca.

Akhir-akhir ni terlalu sibuk dengan jadual yang pack. InsyaALLAH ini final year saya sebagai seorang student medic. Mohon doa dari semua. Mudah-mudahan saya dan sahabat-sahabat saya najah dalam exam yang akan datang ni.

Minggu lepas crew jejak rasul tv3 datang ke crimea. Mereka membuat rakaman tentang student dan rakaman tentang kehidupan islam di bumi crimea, urkaine ni. Alhamdulillah! tak sangka tempat terpencil sebegini menjadi pilihan mereka. Syukur yang tak terhingga. Saya bukanlah orang yang menguruskan mereka selama di sini. Tapi busy nye terasa bersama. Sebab kami sama-sama mencari maklumat dan bergilir-gilir meneman mereka untuk melihat tempat-tempat sejarah di sini. Penggunaan bahasa di sini menyebabkan pergerakan mereka terbatas. Di sini masyarakatnya tidak boleh berbahasa selain dari ukraine dan russian. Jadi adalah menjadi keperluan untuk student di sini meneman mereka. Disebabkan kehadiran mereka ke mari adalah waktu-waktu pack kami menghadapi class and final exam, maka kami terpaksa mengambik giliran untuk meneman mereka. Tapi sangat best! rasa macam nak teman selalu (^__^)

InsyaALLAH rakaman jejak rasul ini akan ditayangkan pada ramadhan yang akan datang ni. 5 ramadhan terakhir adalah slot di tempat kami. Dan InsyaALLAH ade slot khas pada hari raya nanti. Hari raya istimewa bersama student-student malaysia di crimea, ukraine. InsyaALLAH! Saya pon ada membuat ucapan khas untuk jejak rasul. tv3 ni. InsyaALLAH jika diizinkanNYA, keluarlah nanti ucapan saya tu. Tengok ye (^__^)

Saya nak ucapkan thousand terima kasih untuk crew tv3 jejak rasuk. chik inn (bonda mazlin nordin), auntie ezzah aziz fawzy, abg zahir & uncle shahril. Sekali je kita berjumpa tapi terasa macam dah lama kenal. Terpahat di hati. Kami memang tak pernah menerima tetamu dari malaysia. Sekai orang malaysia datang tempat kami terasa bahagia sangat. Saya titipkan beberapa gambar untuk pembaca.

AHLI CREW TV3 yg hadir :
chik inn (ketua), auntie ezzah aziz (pengacara), en. shahril (cameraman), en. zahir (auditor)



bergambar kenangan selesai sesi penggambaran ucapan hari raya

kami beramai-ramai menghantar crew di depan hotel mereka


sempat kami minum coffee di KOFFEIN sebelum crew nak bertolak ke kiev dengan menaiki mashrutka (van kecil)


SANGAT SAYANG MEREKA~
Jika ada sesiapa nak mengenali mereka dengan lebih dekat, boleh ke blog chik inn ni..http://mazlinnordin.blogspot.com <-- note for chik inn, komisen 20% ye sbb tlg promote ur blog (^__^)

"BERTEMU BERPISAH KITA KERANA ALLAH..SETIAP YANG BERLAKU ATAS KEMAHUAN DAN PERANCANGAN ALLAH. KITA SEBAGAI HAMBA, HANYA PERLU BERSYUKUR ATAS SEGALA KURNIAANNYA SAMADA JALAN YANG BAIK (MUDAH) @ BURUK (SUKAR)"

No comments:

Post a Comment

 

me myself and i